Amerikalı Shellby Supercars, saatte 440 kilometre hız yapan Tuatara ile dünyanın en hızlı otomobiline imza attı. İsmini Yeni Zelanda kertenkelesinden alan Tuatara'dan sadece 100 adet üretilecek.
Bugatti’nin 2010 yılında piyasaya çıkardığı 1200 beygirlik Veyron 16.4 Süper Sport modeli saatte ulaşabildiği 431 kilometre hız ile dünyanın en hızlı seri üretim otomobili unvanını almıştı. Her ne kadar bu rakama özel bir pistte ulaşılmışsa da, lastiklerin zarar görmesini önlemek için 415 kilometre/saat ile sınırlandırılarak piyasaya sunulan ‘normal’ versiyonu da, Shellby’nin son hızı 414 km/s olan SSC Ultimate Aero modelinden daha hızlıydı ve tacı elde etmeyi hak ediyordu. Ancak aradan bir yıl gibi kısa bir süre geçtikten sonra Shellby, geçen hafta yaptığı açıklamada tacını geri istediğini açıkladı.
1350 beygir gücündeki 7.0 litrelik, Bi-TurboV8 motorlu yeni hız rekortmenini hafifletmek için, şasi, karoser ve jartlar tamamen karbondan üretilmiş. Tasarımı ise markanın Ultimate Aero modelini de çizen, aynı zamanda Ferrari, Maserati ve Saab gibi markalar için de çalışan İtalyan Jason Castriota tarafından yapılmış. Shellby her ne kadar otomobilin son hızının 440 kilometre olacağını açıklıyorsa da, satılacak araçlarda bu hızın 434 km/s olacağı belirtiliyor. Ancak bu bile Veyron’u açık bir farkla geçmeye yeterli olacak bir hız olarak kabul ediliyor.
Yaklaşık 2 milyon doları gözden çıkartıp, bu otomobilin Türkiye’de sadece kendisinde olmasını isteyen biri varsa da elini çabuk tutması gerekiyor. Çünkü sipariş bugünlerde verilirse, firma aracı ancak 2013 yılının temmuz ayında teslim edebiliyor. Bu tip bir otomobilde bulunması beklenen her türlü özellliğin standart olarak sunulduğu otomobilde, alıcılar sadece rengi ve içeride kullanılacak malzemenin cinsini belirleyebiliyor.
Otomobile ismini veren ‘Tuatara’ Yeni Zelanda’da yaşayan ve diğer sürüngenlere göre çok daha uzun ömürlü bir kertenkele türü ve Maori dilinde ‘sırtı dikenli’ anlamına geliyor.
Bugatti’nin 2010 yılında piyasaya çıkardığı 1200 beygirlik Veyron 16.4 Süper Sport modeli saatte ulaşabildiği 431 kilometre hız ile dünyanın en hızlı seri üretim otomobili unvanını almıştı. Her ne kadar bu rakama özel bir pistte ulaşılmışsa da, lastiklerin zarar görmesini önlemek için 415 kilometre/saat ile sınırlandırılarak piyasaya sunulan ‘normal’ versiyonu da, Shellby’nin son hızı 414 km/s olan SSC Ultimate Aero modelinden daha hızlıydı ve tacı elde etmeyi hak ediyordu. Ancak aradan bir yıl gibi kısa bir süre geçtikten sonra Shellby, geçen hafta yaptığı açıklamada tacını geri istediğini açıkladı.
1350 beygir gücündeki 7.0 litrelik, Bi-TurboV8 motorlu yeni hız rekortmenini hafifletmek için, şasi, karoser ve jartlar tamamen karbondan üretilmiş. Tasarımı ise markanın Ultimate Aero modelini de çizen, aynı zamanda Ferrari, Maserati ve Saab gibi markalar için de çalışan İtalyan Jason Castriota tarafından yapılmış. Shellby her ne kadar otomobilin son hızının 440 kilometre olacağını açıklıyorsa da, satılacak araçlarda bu hızın 434 km/s olacağı belirtiliyor. Ancak bu bile Veyron’u açık bir farkla geçmeye yeterli olacak bir hız olarak kabul ediliyor.
Yaklaşık 2 milyon doları gözden çıkartıp, bu otomobilin Türkiye’de sadece kendisinde olmasını isteyen biri varsa da elini çabuk tutması gerekiyor. Çünkü sipariş bugünlerde verilirse, firma aracı ancak 2013 yılının temmuz ayında teslim edebiliyor. Bu tip bir otomobilde bulunması beklenen her türlü özellliğin standart olarak sunulduğu otomobilde, alıcılar sadece rengi ve içeride kullanılacak malzemenin cinsini belirleyebiliyor.
Otomobile ismini veren ‘Tuatara’ Yeni Zelanda’da yaşayan ve diğer sürüngenlere göre çok daha uzun ömürlü bir kertenkele türü ve Maori dilinde ‘sırtı dikenli’ anlamına geliyor.