Konu Kilitli
Konuyu Değerlendir
  • 1 Oy - 5 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

AMD Evergreen DirectX 11 Performansı
#1

id Software, tarafından her yıl geleneksel olarak düzenlenen QuakeCon organizasyonunun bu yıl ki ayağı 13-16 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirildi. AMD yeni Evergreen'ni ile organizasyona katıldı.

AMD'nin Evergreen kod adını verdiği, yeni nesil 40nm'lik DirectX 11 destekli yeni ekran kartları 10 Eylül tarihinde piyasaya çıkaracak. DirectX 11 destekli ekran katlarını ilk defa AMD bu yılın başındaki Taiwan Computex fuarında gün yüzüne çıkarmıştı.

Organizyon ile AMD'nin DX11 demoları yayınlandı. Test için kurulan sistemlerin birin de DX11 SDK, diğer sistemde Wolfenstein demosu çalışıyordu. Wolfstein DX11 destekli değil tabii ki ancak kartın çalıştığını göstermek için yapılacak başka bir şey yok. En azından DX11 demoları çıkana kadar.

[Resim: 4Uw3G.jpg]

Evergreen'in gözükmemesi için kasa sprey yapıştırıcı ile kapatılmış.

[Resim: vKSRn.jpg]

Arka panele baktığımız zaman kartın çift slot kapladığını görüyoruz. Slotlardan biri sıcak havanın çıkışı için kullanılıyor. Çift DVI, HDMI ve Display Port çıkışlarını görüyorsunuz.

[Resim: KuFfU.jpg]

AMD bir kaç adet SDK demosu hazırlamış. İlk olarak
bump haritalama ile mozaik demosu oluşturuluyor. Bumb map ile daha gerçekçi yüzey modellemeleri yapılıyor. 3D ile ilgilenen arkadaşlar bilirler. Bump haritalama her yüzey için belirlenen bir heightmap ile yüzey üzerindeki piksel parlaklığını değiştirerek gölgeleme yapar.

DirectX 11 açık D3D11 temel ayarlarda render 2560x1600 çözünürlüğünde 494 FPS alınıyor.

[Resim: VO2cF.jpg]

Sonraki render modunda Parallax Occlusion Mapping (sanal haritalama) açılıyor. Resimde gördüğünüz gibi donanımsal hızlandırma ile daha gerçekçi bir yüzey elde edildi. Fakat saniyede gösterilen kare sayısı 72'ye geriledi.

[Resim: Iwjb4.jpg]

En iyi render modu, ayrıntılı mozaik döşeme Detailed Tessellation (tiling) ile oluşturuluyor. Tesselation poligon çoğaltma ve işleme işlemidir. DX 11 modunda 2560x1600 çözünürlüğünde 173 FPS alınıyor ki en kaliteli renderin alındığı resimle bunun arasında çok az fark bulunuyor. FPS 72'den 173'e çıkıyor ki çok önemli bir iyileştirme.

[Resim: tNH3Q.jpg]

İkinci demo da High Definition Ambient Occlusion (HDAO) ile geçiş filtresi gösteriliyor. HDAO kapalıyken bu demodan 184 FPS alınıyor. HDAO açıkken 20 FPS 'nin altına düşülüyor.

HDAO farkını görmek için animasyon GIF resmi yüklenene kadar bekleyin.
[Resim: DEK57.gif]

Aynı sahne de shader işleme (USE Compute Shader) açıldığı zaman FPS 44 kare saniyeye yükseliyor.
[Resim: StC4L.jpg]

Sonuç olarak DX11 dişe dokunur gelişmelerle geliyor. Tam anlamıyla DX 11 farkını anlamak için DX11 demoları ve oyunları çıkana kadar bekleyeceğiz.
Konu Kilitli


Benzer Konular
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj



Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi