26-02-2012, 15:43
İnternet servis sağlayıcıları artık hız taahhütlerine uymak zorunda. Yıl içinde aynı durum iki kez tekrarlayan operatör, cirosu oranında ceza ödeyecek
İnternet kesintilerine ve düşük hıza ceza geliyor. Pazar payı yüzde 4'ü geçen servis sağlayıcılar, hizmet kalitelerini aylık olarak raporlamak zorunda kalacak. Abonelerden gelen şikâyet bildirimlerine göre Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından takip edilen bu işlemler yaptırımlarla desteklenmiş olacak. BTK tarafından hazırlanan yönetmelikten sonra 23 Şubat tarihinde yayınlanan tebliğ ile uygulamanın detayları belli oldu. Servis sağlayıcılar sözleşmede belirtilen en yüksek hızın 1 ay boyunca ortalama yüzde 75'ni tutturmak zorunda.
ŞİKÂYETLER BTK'YA
İnternet abonelerine taahhüt edilen en yüksek hız konusunda internet servis sağlayıcılar sorumluluk almış olacak. Hizmet kalitesi konusunda yapılacak şikâyetler BTK yetkilileri tarafından değerlendirilerek sonuçlandırılacak. Yönetmeliğe göre servis sağlayıcı ile abone arasında yapılan sözleşmede yazan hız aylık raporlar halinde kaydedilecek. Yüzde 75'lik sınırın altına düşülürse servis sağlayıcı kurum BTK yetkilileri tarafından uyarılacak ve uyarı aldığı duyurulacak. Eğer bu düşüş 1 yıl içinde tekrarlanırsa servis sağlayıcı şirket cirosu ölçüsünde para cezası alacak. Yönetmeliğe göre kapsam dahilinde olacak şirketlerin pazar payının yüzde 4'ten fazla olması gerekiyor. BTK pazar payı verilerini önümüzdeki haftalarda açıklayacak. TTNET, Turkcell, Superonline dışında yükümlü şirketler belli olacak.
Önce uyarı sonra ceza
Aboneler sözleşme koşullarına uymayan servis sağlayacılar hakkında şikayetlerini BTK'ya bildirecek. BTK yetkilileri şikayet sonucunda abonenin kullanım raporlarını servis sağlayıcıdan istiyor. Servis kalitesindeki düşüşün nedenleri konusunda servis sağlayıcıdan açıklama isteniyor. Eğer açıklamada şirketin sorumlu olduğu tesbit edilirse ilk olarak şirket uyarılıyor ve duyuruluyor. Tekrarlanırsa para cezası uygulanıyor.
Şikayet Edin Hakkınızı Arayın
İnternet kesintilerine ve düşük hıza ceza geliyor. Pazar payı yüzde 4'ü geçen servis sağlayıcılar, hizmet kalitelerini aylık olarak raporlamak zorunda kalacak. Abonelerden gelen şikâyet bildirimlerine göre Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından takip edilen bu işlemler yaptırımlarla desteklenmiş olacak. BTK tarafından hazırlanan yönetmelikten sonra 23 Şubat tarihinde yayınlanan tebliğ ile uygulamanın detayları belli oldu. Servis sağlayıcılar sözleşmede belirtilen en yüksek hızın 1 ay boyunca ortalama yüzde 75'ni tutturmak zorunda.
ŞİKÂYETLER BTK'YA
İnternet abonelerine taahhüt edilen en yüksek hız konusunda internet servis sağlayıcılar sorumluluk almış olacak. Hizmet kalitesi konusunda yapılacak şikâyetler BTK yetkilileri tarafından değerlendirilerek sonuçlandırılacak. Yönetmeliğe göre servis sağlayıcı ile abone arasında yapılan sözleşmede yazan hız aylık raporlar halinde kaydedilecek. Yüzde 75'lik sınırın altına düşülürse servis sağlayıcı kurum BTK yetkilileri tarafından uyarılacak ve uyarı aldığı duyurulacak. Eğer bu düşüş 1 yıl içinde tekrarlanırsa servis sağlayıcı şirket cirosu ölçüsünde para cezası alacak. Yönetmeliğe göre kapsam dahilinde olacak şirketlerin pazar payının yüzde 4'ten fazla olması gerekiyor. BTK pazar payı verilerini önümüzdeki haftalarda açıklayacak. TTNET, Turkcell, Superonline dışında yükümlü şirketler belli olacak.
Önce uyarı sonra ceza
Aboneler sözleşme koşullarına uymayan servis sağlayacılar hakkında şikayetlerini BTK'ya bildirecek. BTK yetkilileri şikayet sonucunda abonenin kullanım raporlarını servis sağlayıcıdan istiyor. Servis kalitesindeki düşüşün nedenleri konusunda servis sağlayıcıdan açıklama isteniyor. Eğer açıklamada şirketin sorumlu olduğu tesbit edilirse ilk olarak şirket uyarılıyor ve duyuruluyor. Tekrarlanırsa para cezası uygulanıyor.
Şikayet Edin Hakkınızı Arayın