İşte Yeni Formalarımız: Ruhunu Ortaya Koy
Nike işbirliği Türkiye’nin en eski ve en tanınmış futbol kulübü Galatasaray için yeni bir dönemin başlangıcını simgeliyor.
Nike Türkiye Genel Müdürü Matthijs Visch konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Bu ortaklık NIKE, Inc.’in dünyanın bir numaralı futbol markası ve Türkiye’nin de lider spor markası olmasını daha da güçlendiriyor. Kulübün ruhunun ve taraftarların coşkusunun yeniden canlanmasına yardımcı olabileceğimiz bir zamanda Galatasaray’la bir araya gelmekten gurur ve heyecan duyuyoruz.”
Galatasaray’ın tarihi ve kültüründen izler taşıyan yeni takım formaları, kulübün renkleri olan sarı kırmızı cesurca kullanıldığından takımın ruhuna uygun bir görüntüye sahip. Mükemmel bir konfor ve performans için tasarlanan formalarda, terin buharlaşmasını sağlayan kumaş vasıtasıyla teri oyuncunun vücudundan uzaklaştırarak oyuncuların maçlarda kuru ve serin kalmasını sağlayan Nike’ın patentli Dri-FIT teknolojisi kullanıldı. Ayrıca kullanılan file yan paneller havalandırmayı arttırıyor.
İç saha forması olarak tasarlanan “klasik parçalı forma” kulübün mirasından izler taşırken siyah deplasman forması yepyeni ve canlı bir görünüm sunuyor. %100 geri dönüştürülmüş polyesterden üretilen üçüncü sarı formada üst kısım maksimum performans ve çevre üzerinde minimum etki amacıyla üretildi. Kumaş yeni bir iplik üretmek üzere eritilen kullanılmış plastik şişelerden üretildi. Her bir formada sekiz plastik şişe kullanıldı.
Saha içi kullanıma yönelik formalara ek olarak Nike ayrıca, gerek saha içinde gerek saha dışında ihtiyaçlarını karşılayabilecek hafif, havalandırma sağlayan antrenman giysilerine ihtiyaç duyan oyuncular için ideal bir yeni antrenman serisini de tanıttı.
Takıma özel ayrıca günlük yaşam için tasarlanan maç sonrasında, kamp esnasında veya seyahat sırasında giyilebilecek yeni bir koleksiyon da bulunuyor. Galatasaray Spor Kulübü’nün logosunun yer aldığı Nike’in özel bir seri olan GS Polo tişört ve N98 ceketinden oluşan bu koleksiyon kırmızı, sarı ve siyah renk seçenekleri sunuyor.
Yeni Galatasaray forması ilk kez 20 Temmuz 2011’de Twente Enschede’ye karşı oynanacak maçta giyilecek. Yeni iç saha ve deplasman forması 17 Temmuz 2011 tarihinden itibaren seçilmiş Nike Mağazalarında ve Galatasaray Storelar’da satışa sunulacak. Sarı forma Ekim ayının başından itibaren, günlük giyim koleksiyonu ise Ağustos ayı itibarıyla satışa sunulacak.
Nike %100 geri dönüştürülmüş polyesterden üretilen üçüncü sarı forma:
Nike Considered Design programının bir parçası olarak, Nike, Japonya ve Tayvan’daki katı atık sahalarına gitmesi planlanan ve burada bileşenlerine ayrılması 500 yıl alacak olan kullanılmış su şişelerinden üretilen kumaşı üretimde kullanıyor. Şişeler temizlenmeleri ve etiketlerinden sıyrılmaları için büyük bir bulaşık makinesine yerleştiriliyor, ince tabakalara ayrılarak eritiliyor ve formaların kumaşlarının dokumasında kullanılacak ipliğe dönüştürülüyor. Bu üretim işlemi, geleneksel polyester üretimiyle karşılaştırıldığında, enerji tüketimini %30 oranında azaltarak en çevreyle dost formanın üretilmesini sağlıyor.
Nike Hakkında:
Merkezi Oregon eyaletinin Beaverton şehri yakınlarında bulunan NIKE, Inc., çok çeşitli spor dallarında ve fitness aktivitelerinde kullanılan ayakkabı, giysi, malzeme ve aksesuarların tasarımını, pazarlamasını ve dağıtımını yapan dünyanın önde gelen şirketlerinden biridir. Tamamen Nike'a bağlı yan kuruluşlar arasında lüks ayakkabı, çanta, aksesuar ve manto tasarımı, pazarlaması ve dağıtımı yapan Cole Haan,spor ayakkabı, giysi ve aksesuar tasarlayan, pazarlayan ve dağıtan Converse Inc., aksiyon sporlarında kullanılan ve genç yaşam stiline uygun ayakkabı, giysi ve aksesuarlar tasarlayan, pazarlayan ve dağıtan Hurley International LLC. ve Birleşik Krallık merkezli global futbol ürünleri markası Umbro Ltd ve bulunmaktadır.